Bas tutorial

2009-12-27, 16:16:43 / Kategori: Joy sminkar
Tänkte visa hur jag gör för att få en snygg bas.
Tänk på att alltid rengöra ansikte och händer innan du börjar.
Återfukta huden med en ansiktkräm och låt den sjunka in i huden.
Jag har börjat använda mineral produkter och detta rekomenderar jag varmt. Mineralsmink ger en fin lyster och är skonsamt för huden.


Den osminkade sanningen

Concealer
Det röda runt näsa och haka är borta

Fondation
Huden får en jämn finish utan att täcka igen porerna. Tänk på att jobba innifrån och ut med fondation eftersom det är vid näsa och haka som du vill täcka mest. Sitt i stark ljus, gärna vid ett fönster så du tar lagom mycket, du behöver mindre än du tror. Var noga med att det är rätt färg på fondation!

Puder
Ska inte appliceras i hela ansiktet utan bara i t-zonen för ett naturligt resultat. Och ta inte för mycket, då ser det kakigt ut!

Rouge
Vill du som jag, göra ett avsmalnande uttryck med hjälp av rouge ska du applicera den under käkbenen med cirkulerande rörelser.





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?