Eyeliner

2009-12-16, 17:14:39 / Kategori: Beauty tips
Att lägga eyeliner är något som många tycker är svårt, därför ska jag ge några tips!

Börja på mitten av fransraden och dra en linje utåt, börja sedan från mitten igen och dra en linje mot ögonvrån fast tunn tunn tunn. Linjen ska alltså bli tjockare från mitten och utåt. Viktigt att den är mjuk, därför kan det vara bra att dra linjen i bara två drag så den inte blir hackig.

Sen har vi den där "flärpen" längst ut (om man vill ha det) som kanske är den trixigaste biten.

Tips

Här har vi några bilder på när jag målar eyeliner.
På bilden längst ner har jag ritat en linje där flärpen ska sitta, den ska inte gå utanför eller innanför linjen!
(Läs min lilla beskrivning i bilden hur du ska mäta ut)
För att den inte ska se så skarp ut så kan du ta en tops och försiktigt dra ut linjen så den blir lite suddig och smal i slutet.






































Lycka till!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?