Sminkborstar

2009-12-18, 16:54:38 / Kategori: Beauty tips
Har precis rengjort alla mina borstar och penslar nu, kändes bra.
Därför tänkte jag göra en liten uppdatering om just sminkborstar och penslar!

Du bör ha en puderborste, rougeborste och två st ögonskuggspenslar.
Jag rekomenderar även varmt fondationborsten som ger en jämnt och fint resultat.

Rengöring

Det är viktigt viktigt viktigt att rengöra ofta! Framförallt fondationborsten som jag rekomenderar att rengöra varannan dag om du inte vill kladda runt en bakteriehärd i ansiktet... Alla verktyg som blir kladdiga (t.ex. fondationborste, concealerborste osv) ska rengöras ofta eftersom bakterierna trivs som bäst i fuktig miljö. Puderborste, rougeborste och andra "torra" borstar räcker om man rengör varannan vecka.

När du ska köpa rougeborste, puderborste och ögonskuggspenslar bör du köpa dem i äkta djurhår.
Om du ska köpa fondationborste, concealerborste eller läppenslar ska det vara syntethår.
Djurhårspenslar tvättar du med shampoo och syntethårspenslar tvättar du med diskmedel, eftersom diskmedlet löser upp fett som finns i fondation m.m.

  1. Puderborste
  2. Rougeborste (Snedad borste rekomenderas)
  3. Fondationborste

  1. Suddborste (Som jag suddar ut skarpa kanter med efter att jag har lagt ögonskugga)
  2. Concealerpensel
  3. Ögonskuggsborste (Färg)
  4. Ögonskuggsborste (Svart)
  5. Ögonskuggsborste (Som jag använder när jag vill lägga skugga under fransraden
  6. Ögonbrynsskuggspensel (Snedad rekomenderad)
  7. Eyelinerpensel




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?