Student/bal

2009-10-27, 18:07:09 / Kategori: Allmänt
Nu har jag kommit hem efter att ha letat balklänningar med Sandra och Madde.
De hittade varsin väldigt fort, andra butiken vi kikade i.
Själv tänker jag ha min klänning som jag skräddarsydde i Thailand för ca 5 år sedan. Mörkblå, v-ringad, halterneck och slits. Men som sagt det var 5 år sedan den syddes och är använd en gång så jag får träna lite extra nu. Men det ska väl inte vara något större problem med tanke på att balen är till våren. :)

Vi räknade lite på det där med bal och student. Hela kalaset kommer gå på ca 6000 spänn om man ska ha hela paketet, det vill säga:

  • Studentmössa
  • Flak
  • Hår & makeup
  • Klänningar till bal och student
  • Skor
  • Smycken
  • Dricka
  • Sjyst åk
Det är säkert mer men det var det jag kom på nu... Det är sjukt. Jag är en sån som tänker "Klänningen ska jag använda en gång sen kommer den hänga längst in i garderoben.." Därför tyckte jag att det var värt att gå ner 2 kg så jag kommer i den jag redan har, skor och smycken har jag. Hår och makeup ska jag fixa hos min frissör. Någon flashig bil är bara onödigt och flak lägger hela klassen varsin slant på.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?