Hårspecial

2010-01-10, 18:48:22 / Kategori: Beauty tips
Mitt hår är väldigt skört och blir lätt slitet och frissigt. Därför är jag väldigt noga med att ta hand om det. Tänkte dela med mig av några grymma tips för fint hår.

  • Använd hårinpackning minst 2 ggr i veckan och efter att du sköjt ur inpackningen så ta lite balsam i håret och skölj med kallt vatten.
  • Ha alltid i värmeskydd om du använder dig av fön, plattång eller locktång.
  • Jag använder allting serum i längderna och framförallt i topparna för att det inte ska se slitet ut. Detta är framförallt bra nu på vintern då det är väldigt torrt i luften.
  • Produkter som dämpar frissighet.
  • Glansgivande spray eller serum.
  • Försök att inte bleka och färga håret för mycket! Jag bleker slingor i mitt hår på våren och låter det blekas av solen på sommaren. På vintern låter jag håret återhämta sig.
  • Hårsnoddar sliter grymt mycket på håret.


Hoppas det var till någon hjälp :)

ida

jaaa, snappar upp alla tips!

vill att mitt hår ska bli långt, snabbt snabbt snabbt! hihi



2010-01-11, 16:17:56 URL: http://nigels.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?